Ahad, 28 September 2008

Najib Sendirian?



Jika tidak ada apa-apa halangan Mohd Najib akan menjadi Perdana Menteri Malaysia Ke 6 pada tahun 2010. Begitulah jadinya , jika pakatan peralihan kuasa antara Abdullah dan Mohd Najib berjalan lancar. Mohd Najib sangat senang hati dengan pakatan ini. Namun demikian, apa yang terjadi tidak seperti yang dirancang. Manusia hanya merancang dan Allah menentukan.

Setelah gagal memimpin BN memenamgi 2/3 majoriti Dewan Rakyat, Abdullah mula dikecam. Kecaman demi kecaman hinggalah menggesa Abdullah berundur secepat mungkin. Desakan ini menyebabkan pakatan peralihan kuasa terjejas. Muncul wira-wira baru dalam UMNO.

Tengku Razali sudah tidak sabar untuk mencabar Abdullah di Perhimpunan Agung nanti. Tengku Razali akan bergabung dengan Muhyiddin dan afidah serta dibantu oleh orang-orang yang masih setia kepada Mahathir.

Najib kehilangan kawan Abdullah yang menjadi rakan perjuangan terlebih awal melepaskan jawatannya dan mungkin tidak akan bertanding demi menjaga maruah. Tinggallah Najib keseorangan bermain dengan budak-budak kecil dalam UMNO.

Tiada ulasan: