Isnin, 6 Oktober 2008

Komen Dalam The Scribe

Yang Berbahagia Datuk,

Berikut sisipan dari The Scribe

Kemelut pertandingan limbo rock menjadi pertandingan lompat tinggi ini dikhuatiri akan menjadi lebih teruk dan lucu pada pemilihan Umno Mac ini jika ahli Umno tidak diberikan kebebasan atau jika mereka boleh terus digula-gulakan dan disogok dengan wang, kontrak, kain pelekat, sejadah dan lawatan ke Siam.

Tulisan Datuk sudah terang. Saya suluh lagi tulisan ini. Maka jadilah ia sudah terang lagi bersuluh.

1) Pertandingan limbo rock menjadi pertandingan lompat tinggi.

1.1 Kenyataan ini adalah merujuk keada salah tafsir atau sengaja memanipulasi syarat-syarat pertandingan oleh calon. .Kejadian salah tafsir semestinya berpunca daripada kualiti peribadi calon.. Ada pemimopin yang yang merendahkan martabat negara dengan mengakui tidak memahami bahasa Inggeris mudah. Kalau bahasa Inggeris yang mudah pun tidak faham, bagaimana mungkin memahami konsep Ground Zero. Kualiti inilah yang dipersoalkan oleh rakan kita amoker Jika ini terjadi, siapa yang malu? Kita dan keluarga kita (ayat iklan)

2) ….. Jika ahli UMNO tidak diberi kebebasan……

2,1 Badan perhubungan negeri menentukan calon mana yang perlu dipilih. Selama ini undi dibuat secara pukal berdasarkan negeri
.
2.2 Mencari keikhlasan kata-kata Anuar Musa yang memberi kebebesan kepada Bahagian untuk memilih calon.

2.3 Ramai lagi Pengerusii Perhubungan Negeri akan bersuara seperti Anuar Musa. Tetapi hanya untuk di tulis dalam akhbar sahaja. Komplot sukar dibendung.

3) …. mereka boleh terus digula-gulakan dan disogok dengan wang, kontrak, kain pelekat, sejadah dan lawatan ke Siam

3,1 Politik wang berluasa sama ada dalam skala kecil , skala sederhana dan skala besar

3.2 Dalam UMNO ada macam-macam personaliti. Ramai yang alim dan ramai yang antu. Yang alim diberi sejadah, atau diterbangkan ke ke Jedah . Yang antu dihantar ke Pat pong Siam saksikan pertunjukan dedah-dedah.. Semuanya AU tak ada yang MEI AU.

3.3 Datuk menteri ada kelebihan memenangi pertandingan kerana ada kuasa meluluskan kontrak..


SULUH BUDIMAN

Tiada ulasan: