Ahad, 5 Oktober 2008

Pakai Tektik Lama: Aim High Tackle Low

Tektik lama masih terus dipakai. Tektik imi sentiasa evergreen dan tidak pernah luntur. Hari ini kita lihat Nur Jazlan anak Mohamad Rahmat guna tektik ini. Tiba-tiba saja umum untuk bertanding jawatan Timblana Presiden. Dia ingat dia siapa? Bapak dia yang berkhidmat begitu lama dengan UMNO pun tidak pernah berani untuk tanding jawatan itu. Inikan pula Nur Jazlan yang baru setahun pisang. Mohamad Rahmat pun tak larang anaknya, malah anggap anaknya seorang yang berani. Anaknya mengikut lunas demokrasi.

Tapi semua orang tahu, ini gempaq saja. Jawatan yang menjadi sasaran Nur Jazlan ialah jawatan Majlis Tertinggi. Tapi macam main ragbi kita kena aim high dan tackle low. Nur Jazlan akan buat bising-bising untuk promosi diri. bagi orang bercakap pasal dia. Tenguk respon orang. Dah dekat nak perhimpunan nanti barulah declare nak tanding jawatan Majlis Tertinggi.

Mintak maaf la Nur Jazlan. Kalau jawatan Timbalan Presiden, Jauh opanggang dari api. Berlari-larilah di halaman. Kalau MT mungkinlah ada harapan tipis

Tiada ulasan: